انواع ورق کارتن از نظر فلوت

انواع ورق کارتن از نظر فلوت

معمولاً کارتن‌ها براساس تعداد ورق‌های به کار رفته در آن تقسیم‌بندی می‌شود و می‌توان به سه دسته آن‌ها دسته‌بندی کرد. این تقسیم‌بندی شامل سه لایه، پنج لایه و هفت لایه می‌شود. هر کدام از این نوع ورق‌های کارتن کارایی خاصی دارد و در جهات مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته هر کدام از انواع ورق کارتن ذکر شده بسته به جنس کاغذی که در آن به کار رفته است کیفیت متفاوتی دارد. هر کدام از ورق‌های کارتنی از فلوت خاصی ساخته می‌شوند که به انواع متعدد دسته‌بندی می‌شوند. فلوت‌ها به عنوان یک عایق مورد استفاده قرار می‌گیرند که موجب استحکام و مقاومت بیشتر جعبه کارتنی می‌شوند. حتی با استفاده از فلوت، کارتن‌ها در مقابل نم و رطوبت دچار تغییر حالت نمی‌شوند

انواع ورق کارتن
انواع فلوت کارتن
انواع فلوت کارتن

فلوت A (ضخیم ترین )
یکی از انواع مدل ورق کارتن فلوت است که از جمله بهترین نوع آن برشمرده می‌شود. فلوت A به عنوان مستحکم‌ترین نوع عایق شناخته می‌شود که ارتفاعی حدود ۴ تا ۷ میلیمتر دارد. فلوت A به عنوان اصلی‌ترین کنگره به کار رفته در کارتن کارایی دارد و جعبه‌هایی که ضخامت بیشتری دارند از این نوع فلوت بهره می‌گیرند. نمونه‌ای از آن را می‌توان به کارتن‌های اسباب‌کشی و یا کارتن‌های پستی اشاره کرد. هرچه ارتفاع دندانه‌ها بیشتر باشد مقاومت بهتری در مقابل ضربه از خود نشان می‌دهد.


فلوت B
از انواع مدل ورق فلوت می‌توان به فلوت B اشاره کرد که ۴۹ دندان دارد و یکی از کارتن‌های ضخیم و مقاوم برای محصولات برشمرده می‌شود. ارتفاع آن تقریباً تا ۹ میلیمتر هم می‌رسد و این نوع فلوت کنگره‌دار محسوب می‌شوند. فلوت‌های دندانه‌دار B در صنایع متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند به طور مثال برای چای، انواع مواد غذایی و… کارایی دارند.


فلوت C
یکی از انواع ورق فلوت می‌توان به فلوت C اشاره کرد. شاید این فلوت به مقاومت دو فلوت A و B نباشد اما در بیشتر مواقع محافظت خوبی از اجناس می‌کند و برای امور مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. دندانه‌های این نوع هم ۵ تا ۷ میلیمتر است و کنگره‌های متعددی دارد که به ۱۴۵ عدد می‌رسد. فلوت C کیفیت بالایی دارد و برای محموله‌های سنگین مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی برای محموله‌های کشتی استفاده می‌شود.


فلوت نوع E
از جمله فلوت‌های مورد استفاده نوع E است که سطحی صاف دارد و در بسته‌بندی‌های لمینتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فلوت در جعبه‌های پیتزا و یا دارویی به کار می‌رود و کارایی بالایی دارد. فلوت E از جمله فلوت‌های پرمصرف، بعد از C به حساب می‌آید و حتی در قفسه‌های تبلیغاتی هم استفاده می‌شود. همچنین می‌توان برای جلوه بیشتر از چاپ رنگی بر روی آن استفاده کرد. ضخامت این سبک از فلوت بالاست و مقاومت خوبی در مقابل ضربه دارد. فلوت‌های E در جعبه‌های کارتنی ۳ لایه تا ۷ لایه به کار ‌می‌روند. دندانه‌های آن هم بین ۲۹۰ تا ۳۲۰ عدد است.


فلوت F
کارتن‌های فلوت F به عنوان یکی از محکم‌ترین فلوت‌ها است که در جعبه‌های لوکس مانند عطر و دکوری و… استفاده می‌شود. این سبک از فلوت کارایی بالایی دارد و زیبایی آن منحصربه‌فرد است. فلوت F هم در جهت تبلیغات به کار می‌رود و هم به صورت سفارشی‌سازی قابل طراحی است. ورق‌های آن کنگره‌دار هستند و تقریباً ۱۳۰ تا ۴۲۰ عدد دندانه دارد. بسته به نوع کارایی که از آن انتظار دارید به شکل باریک هم ساخته می‌شود.

فلوت کارتن چاپ تندیس
فلوت کارتن چاپ تندیس
ضخامت کارتن
ضخامت کارتن

ضخامت کارتن به عنوان یک ویژگی مهم در این مواد بسته‌بندی مطرح است. این ویژگی به تعداد لایه‌های کاغذی که در تشکیل کارتن استفاده می‌شود و نیز به ضخامت هر لایه اشاره دارد. معمولاً ضخامت کارتن به واحد میلیمتر یا اینچ اندازه‌گیری می‌شود.

ضخامت کارتن تاثیر مستقیمی بر استحکام و سختی آن دارد. کارتن‌های با ضخامت بالا معمولاً مقاومت بیشتری در برابر فشار و ضربه دارند. از طرف دیگر، کارتن‌های نازک‌تر ممکن است به عنوان بسته‌بندی‌های خفیف‌تر یا در مواردی که وزن محصول اهمیت کمی دارد، مورد استفاده قرار گیرند.

توجه به ضخامت کارتن در انتخاب بسته‌بندی مناسب برای محصولات مهم است، زیرا این ویژگی می‌تواند تأثیر زیادی بر محافظت محصولات در طی حمل و نقل داشته باشد.

حالا که با نوع مقوا بهتر آشنا شدید بهتر است بدانید جنس جعبه های چاپ تندیس ساخته شده عموما از مقوای بی فلوت و سینگل می باشد. همچنین جعبه های آماده پذیرایی تولید شده از همین جنس مقوای Bfloot و سینگل است و با نمونه های تکلایه گلاسه و نازک برخی از همکاران متفاوت است.

بهتر از ابعاد کارایی مقوا و کارتن مطلع شوید.

انواع ورق کارتن تندیس پک
انواع ورق کارتن تندیس پک
نوع فلوت موارد کاربرد ضخامت mm تعداد فلوت
A برای کالا های بسیار شکنندهتا وزن ۱۵ کیلو گرم

مثل تلویزیون

۴٫۷ ۱۰۸
B با جذب ضربه بالابسیار مناسب برای بسته بندی ظروف شیشه ای , لوازم ازمایشگاهی و… ۳٫۲ ۱۵۴
C بسیار پر کاربردبرای بسته بندی های مختلف

تا وزن ۱۲ کیلوگرم

۴ ۱۲۸
E مناسب برای ساخت جعبه مثل جعبه کفش ۱٫۵ ۲۹۵
F نازکترین نوع ورق کارتن بسیار کم کاربرد در کارتن سازی

مناسب برای ساخت جعبه هایی همچون ادکلن , اسپره و …

۰٫۸
0/5 (0 نظر)
نوشتهٔ پیشین
پک نمونه محصولات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

اینستاگرام چاپ تندیس
enemad-logo